• Gratis advies en begeleiding
  • Gratis opvolging
  • Afslanken op gezonde basis
0Winkelmandje - € 0,00

Onze tips voor een geslaagd eindejaar!

07-12-2019

De feestdagen staan voor de deur... Ook tijdens deze periode ondersteunen wij u met handige tips!

Algemene tips:

  • Tracht jezelf niet te foppen door 5x daags op de weegschaal te stappen. Enkele zondes zorgen voor veel vocht ophoud, anderen zorgen voor een uitgesteld resultaat.
  • Denk aan de basisregels: regelmatig eten op het juiste moment en voldoende water drinken. Deze zorgen dat de invloed van ongezonde voeding tot een minimum herleid wordt.  
  • Plan je zondes: als je jezelf het gunt om eens af te wijken, plan dit dan vooraf; maak duidelijke afspraken met jezelf over wat je jezelf toelaat. Hou je hier ook aan.
  • Eet niet met je ogen: al die ongezonde voeding oogt vaak heel erg lekker MAAR een te veel aan zoet en vet zorgt ervoor dat je erg misselijk kan worden als je na een periode zonder plots aan overdaad doet. Men zegt niet zomaar overdaad schaadt.
  • Neem de tijd om te eten. zo voorkom  je misselijkheid , maar ook voel je dan sneller aan als je verzadigd bent.
  • Ben je verzadigd? Stop dan met eten. Rek je maag niet onnodig. Weet je vooraf dat je niet zal kunnen weerstaan aan het dessert? Eet een kroketje minder.

Wat doe ik tijdens de zondig-dag?

  • Drink voldoende water om je vochtcirculatie te optimaliseren.
  • Tracht al je vervangmaaltijden te gebruiken, op 1 na (diegene die je door de feestmaaltijd vervangt). Zit je in fase 2, 3 of 4, dan vervangt de feestmaaltijd de vlees, vis of zuivelmaaltijd.
  • Probeer telkens 2 tot 3 uur tussen 2 eetmomenten te laten. Zo optimaliseer je de verbranding.

En dan is het zover: de maaltijd zelf. Let best op volgende zaken:

  • Eet rustig, geniet van de tijd.
  • Mijd frisdranken of alcohol, alsook fruitsappen. alternatieven voor gewoon water : gebruik wat verse munt, een schijfje citroen, komkommerschijfjes, onze smaakpoeders of een L-carnitine drankje. Deze stimuleert ook extra vetverbranding! …
  • Kauw voldoende op je voedsel zodat alles goed verteerd geraakt.
  • Drink voldoende (water)
  • Niet te veel koffie drinken, kies liever voor een theetje om bij op te warmen.
  • Wanneer je aanvoelt dat je verzadigd bent, stop dan i.p.v. de maag te rekken.
  • Mijd sauzen.
  • Belangrijkst van al: als je afwijkt van jouw proteïneplan, geniet dan. Het heeft geen zin af te wijken en je je er dan uren schuldig over te voelen.
  • TIP: vraag onze collega's naar de mogelijkheden i.v.m vetverbranding.

Speciaal voor de feestdagen, stelden wij ook een kerstmenu samen. Wil u een lekker en gezond feestmenu serveren? Kom langs in éen van onze winkels. Wij helpen u graag verder.

 

Deel dit artikel

Terug naar overzicht