• Gratis advies en begeleiding
  • Gratis opvolging
  • Afslanken op gezonde basis
0Winkelmandje - € 0,00

Vocht vasthouden bij warm weer: hoe kom je ervan af?

12-06-2021

Eindelijk! De zon is er. Naast een gezond kleurtje en die extra vitamines D slaat je lichaam vaak ook extra vocht op. Maar ook hormonen, medicijngebruik en lang rechtstaan kan de oorzaak zijn van vocht vasthouden. Opgezwollen benen, vingers of enkels? Proti Balance to the rescue!

Water

Tijdens warme dagen is het extra belangrijk om voldoende water te drinken. Meer drinken terwijl je vocht vasthoudt klinkt tegenstrijdig, maar dat is het dus niet. Wanneer je te weinig drinkt, schakelt je lichaam naar een soort van spaarstand. Dan houd je vocht vast. Zin in een wijntje of een fris biertje op een terras? Ook dat werkt averechts. Net zoals koffie onttrekt alcohol vocht aan je lichaam. Toch iets drinken? Combineer het dan met een glas water.

 

Pimp je water om meer te drinken met onze smaakpoeders! Die geven een heerlijk frisse, fruitige smaak.

 

Of maak van onze (vochtafdrijvende) theesmaken een frisse ijsthee. Een schijfje citroen, een muntblaadje en een ijsblokje geven je meteen een zomers gevoel!

 

Maar ook onze l-carnitine drankjes zijn ideaal om meer te drinken én extra vet te verbranden.

 

Minder zout

Zout staat erom bekend vocht vast te houden. De maximale zoutinname voor een volwassene per dag is zelfs maar 6 gram. Teveel zout kan naast vocht vasthouden ook zorgen voor een hoge bloeddruk, nierziekten of botontkalking. Je kan bijvoorbeeld proberen om je maaltijden zoveel mogelijk op smaak te brengen met (verse) kruiden i.p.v. zout.

 

Beweging

Probeer af en toe te bewegen. Laagdrempelige sporten zoals een wandeling of fietsttochtje zorgen al voor een betere doorbloeding en vochtafdrijving. 

 

Vochtafdrijvende voeding

Sommige producten werken van nature vochtafdrijvend. Zet bijvoorbeeld asperges op het menu. Of verwerk bleekselderij, komkommer of peterselie in je gerechten. 

Deel dit artikel

Terug naar overzicht