Overslaan naar inhoud

Verzend- en betaalvoorwaarden

​Bestellen bij www.proti-balance.be is snel, eenvoudig en veilig! 


U bestelt door op het winkelmandje te klikken dat bij elk van onze producten te vinden is. Klikt u hierop, dan verschijnt er linksboven een boodschap dat het product succesvol is toegevoegd aan uw winkelmandje. U kunt ook meermaals op hetzelfde product klikken om meerdere items van dit product toe te voegen. Heeft u gevonden wat u zocht? Ga met uw computermuis over uw winkelmandje bovenaan rechts, er verschijnt wat u allemaal heeft aangeklikt. Klik op Naar de kassa om verder te gaan. U wordt doorgestuurd naar een pagina waar u opnieuw een overzicht vindt van de aangeklikte producten. Wenst u nog iets aan te passen, dan kan u dat hier doen.

Onder uw bestellijstje kunt u de keuze maken tussen Verzending of Afhaling. Kiest u voor het afhalen van uw bestelling, dan duidt u ook aan welke dag u wenst af te halen. Hierna klikt u op Verder met bestellen.

Heeft u reeds een account, dan meldt u uzelf aan door uw mailadres en persoonlijk wachtwoord in te geven. (Indien u uw wachtwoord vergeten bent, klikt u op Klik hier om je wachtwoord te resetten, u ontvangt dan een link via mail om uw wachtwoord opnieuw in te stellen). Heeft u nog geen account, dan kiest u voor registreren. De gegevens die u ingeeft worden enkel gebruikt voor onze eigen database en worden niet aan andere bedrijven ter beschikking gesteld. U heeft steeds het recht om uw eigen gegevens op te vragen.

Heeft u de gegevens voor de registratie ingevuld, dan klikt u op Registreren. U kunt hierna onder uw gegevens nakijken of alle opgegeven informatie correct is. Let op: zorg ervoor dat uw gegevens correct zijn zodat een correcte afhandeling van uw bestelling mogelijk is! U kunt indien gewenst ook een afwijkend leveradres toevoegen.

Heeft u zichzelf net geregistreerd, dan dient u even terug te gaan naar uw winkelmandje. Klik opnieuw op 'naar de kassa' en kies opnieuw 'verzending of afhaling'. U ontvangt bovendien na een correcte registratie een bevestigingsmail met de melding dat uw registratie voltooid is.

Hierna krijgt u uw persoonlijke gegevens te zien. Zijn deze correct, klik dan op 'verder met bestellen'.

U maakt een keuze uit overschrijving of online betalen met Paypal, Visa, Mastercard of Maestro. (Alle betalingswijzen zijn zonder extra kosten.) Daarna klikt u op verder met bestellen. Onze online betalingen verlopen via Mollie Payments. 

U krijgt een overzicht van uw bestelling waarop de door u gekozen betaalkeuze zichtbaar is. Hierna klikt u op Bevestigen en betalen. De boodschap dat uw bestelling verwerkt wordt zal verschijnen.


Koos u voor online betalen, dan wordt u automatisch doorverwezen naar de pagina van Mollie. Vul hier de gevraagde gegevens in voor een correcte betaling. 


OPGELET: Wij kunnen uw pakketje pas verzenden na het ontvangen van een betalingsbewijs. Koos u voor een online betaling, dan ontvangen we onmiddellijk een controlenummer en zal uw order meteen verwerkt worden.  Heeft u voor overschrijving gekozen, dan dient u een bewijs van overschrijving te bezorgen indien u een garantie tot snelle verzending wil. Omwille van misbruik in het verleden maken wij hierop geen enkele uitzondering, ook niet voor bestaande klanten.

Zodra u uw bestelling heeft geplaatst ontvangt u op het opgegeven mailadres een bevestigingsmail waarop u het verdere verloop van de bestelling kunt bekijken. Zodra uw betaling ontvangen wordt verzenden we uw bestelling en ontvangt u opnieuw een mail via bpost - onze verzendingspartner. Op die manier heeft u een idee van wanneer de bestelling bij u zal arriveren. 
Opgelet: bestellingen worden pas na betaling opgestuurd! Hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.


Koos u voor afhaling, dan ontvangt u bericht dat uw pakket opgehaald kan worden zodra het klaargenomen is. U kan dan terecht tijdens de openingsuren voor ophaling, waarbij het pakket ter plaatse betaald wordt. 

Liep er toch wat mis bij het betalen doordat uw pagina te snel vernieuwd of gesloten werd bijvoorbeeld, dan neemt u best contact met ons op via vorselaar@proti-balance.be. Een medewerker zal u dan verder helpen om de bestelling alsnog af te ronden.


Ook wanneer u nog een product vergeten toevoegen bent neemt u hiervoor best zo snel mogelijk contact op. 


Opgelet: wij kunnen geen garanties bieden dat de inhoud van het pakket nog gewijzigd kan worden.  


Merkt u dat u een foutief adres heeft opgegeven, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier, via +3214226047 of vorselaar@proti-balance.be. Indien uw pakket nog niet verwerkt en verzonden is, kunnen wij nog een wijziging uitvoeren. Zodra wij uw pakket verwerkt hebben kunnen wij echter geen garanties meer bieden op wijzigingen. 

Bpost biedt voortaan gelukkig wel de mogelijkheid om uw adres aan te passen onder bepaalde voorwaarden. Deze voorwaarden zijn de volgende: 

  • Enkel correcties binnen dezelfde postcode zijn mogelijk.
  • Maximaal één correctie is per pakje toegestaan.
  • Adresaanpassingen naar een Afhaalpunt zijn niet mogelijk.
  • Alleen nationale pakjes komen in aanmerkingen. Bij internationale pakketten is het spijtig genoeg niet mogelijk om uw adres te wijzigen. Daarom is het altijd belangrijk om uw adres goed na te kijken alvorens uw bestelling te bevestigen.
  • Correcties kunnen worden worden uitgevoerd tot het moment dat het pakje is gesorteerd.

Bestelde u voor 13u op weekdagen, dan wordt uw pakket op dezelfde werkdag verzonden. Na 13u of tijdens het weekend bestellen maakt dat uw pakket met de ophaling van de volgende weekdag meegestuurd wordt. 

Uitzonderingen hierop zijn natuurlijk de bestellingen betaald via overschrijving waarvan wij geen betaalbewijs ontvingen. Gemiddeld duurt het 1 tot 2 werkdagen voor het bedrag op onze rekening staat en het pakket verzonden kan worden.

Bpost verzorgt onze leveringen. Bent u niet thuis op het aangegeven adres, dan kan u een alternatief afleveradres ingeven bij het bestellen. 

Ook biedt bpost de service om een veilige plaats in te stellen (vb. "bij de buren" of "achter de haag") of uw pakket door te sturen naar een door uzelf aangegeven afhaalpunt (bbox of afhaalpunt). 

Bij beschadiging van een pakket dient u klacht in te dienen via ons en dit binnen de 48u na ontvangst. U dient hierbij voldoende info te bezorgen: 

  • Ordernummer
  • Omschrijving schade 
  • Foto schade (eventueel detailfoto's)
  • Foto verzendlabel met leesbare tekst 
  • Foto inhoud pakket incl. gebruikte verpakkingsmaterialen 

Klachten die later ontvangen werden kunnen wij helaas niet meer in tussen komen. 

Temperatuurgevoelige producten: 

Tijdens erg koude (<0°C) of warme periodes (buitentemperaturen >20°C) kan het voorkomen dat bepaalde producten zoals chocolade of andere temperatuurgevoelige goederen) worden blootgesteld aan lagere of hogere temperaturen tijdens het transport. Onze verzendingen verlopen via externe partij Bpost, die standaard geen temperatuur gekoeld transport voorziet. Klanten die temperatuurgevoelige producten bestellen, doen dit op eigen risico tijdens warme periodes. We raden aan om bij twijfel contact met ons op te nemen.

VDB Nutrition kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade aan producten tijdens het transport of aflevering. 

Heeft u uw pakket niet ontvangen? Neem dan bij voorkeur na 48u ten laatste contact met ons op. Wacht zeker niet meer dan 5 werkdagen alvorens contact op te nemen zodat uw bpost dossier tijdig ingediend kan worden. 

Voor overige vragen kan u contact opnemen via ons contactformulier. 

VDB-Nutrition nv - Proti Balance is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van de hierin aangeboden informatie. Aan de inhoud van deze website kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt. Evenmin zijn wij aansprakelijk voor schade als gevolg van onjuistheden en/of gedateerde informatie. Mocht u informatie, data en/of programma’s tegenkomen waarvan het copyright bij u ligt, dan verzoeken we dit te melden.

Indien u informatie tegenkomt die in uw ogen niet goed, volledig of actueel is, kan u contact opnemen. Wij stellen uw commentaar en/of eventuele aanvullingen op prijs. Door uw bijdragen kunnen wij onze website verbeteren.